Artikeln publicerades 1 juni 2026
Studenterna springer ut den 5 juni

I år springer studenterna på Svalöfs gymnasium ut fredagen den 5 juni. Utspringet sker traditionsenligt från huvudbyggnaden på Rönnebergsvägen 8 i Svalöv.
Den första klassen springer ut cirka kl. 13.00 och alla klasser beräknas ha sprungit ut cirka kl. 13.40.
Programmen som springer ut är:
- Bygg- och anläggningsprogrammet, inriktning anläggningsförare
- Naturbruksprogammet, inriktningar lantbruk, djurvård, hästhållning
- Fordons- och transportprogrammet, inriktningar personbil, tävlingsteknik, transport
- El- och energiprogrammet, inrikting elteknik
- Skog, mark och djur, 4-årigt program
- Fordonsvård och godshantering, 4-årigt program
Familj och vänner samlas framför huvudbyggnaden för att ta emot sina studenter.
Parkering sker på Söderhus parkering eller på sidogatorna runt skolan.
Efter själva utspringet åker en del elever egna flak eller fordon runt skolan. Egna falk och fordon är utanför skolans arrangemang. Ha överseende med lite stökig trafik timmen efter utspringet.
Den 4 juni kl. 18 är det studentmiddag i huvudbyggnaden.
Vi ser fram emot en härlig och minnesvärd dag för våra studenter!